Hur många..

Hur många vet egentligen vad prestationsångest innebär? Jag är säker på att det dillar av folk som inte har någon aning om det! Prestationsångest innebär att man får ångest över vad man gör, alltså läxor, prov och resultat man får för den. En bättre beskrivning:

''Prestationsångest är ångest som personer kan få i samband med att de förväntas prestera något där andra personer har förväntningar på personen. Det kan vara allt från att hålla tal till att utföra större arbeten. Det är stor risk för prestationsångest när man får en för höga krav på sig vilka man känner att man inte kan leva upp till.''


Som te x i mitt fal om stipendiumet. Jag kan inte leva upp till det. Men jag vet innerst inne att jag är BRA, jag ÄR verkligen bra! Och jag borde vara nöjd med det, men det är jag inte. That's it. Det är det den här bloggen ska hjälpa mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0